Monday, May 23, 2011

"ME AND IMAN SUPPORT UNICEF GIVEAWAY CONTEST

Join GA Contest yg dianjurkn oleh http://mrcuddlen.blogspot.com yg merupakn seorg penggiat aktif UNICEF Malaysia.baik & luhurnya hati penganjur GA yg ikhlas hati membantu insan2 lain.Tahniah dari atie & teruskan menabur jasa & budi...melalui UNICEF!!

"Semua kanak-kanak dilahirkan dengan hak yang sama rata. Tidak kiralah dari kumpulan etnik, negara mereka dilahirkan, sama ada lelaki mahupun perempuan, kaya mahupun miskin, dilahirkan dengan kecacactan mahupun membawa virus HIV, semua kanak-kanak ini perlu diberikan peluang yang secukupnya untuk menjadi seorang insan yang berguna untuk masyarakat, dan diberikan hak untuk kehadapan dan didengari.

Dalam realiti kehidupan membawa anda meneliti alam kanak-kanak dan remaja di Malaysia dan dimana sahaja komuniti mereka berdiri. Mempelajari tentang cabaran mereka harus tempuhi seperti mana impian dan harapan yang mereka harapkan untuk menlindungi hak mereka didalam dunia yang dipenuhi kemiskinan, kekejaman dan juga AIDS"


Bersama kita memerangi HIV & AIDS,melindungi kanak2 dari keganasan seperti penderaan & kecederaan mental & fizikal,dijadikan barangan dagangan,dipergunakn sebagai peminta sedekah. penderaan seks & penderaan fizikal yg byk berlaku tanpa kita menyedarinya disbbkn pekara2 sebegini disembunyikan dr mata umum oleh kluarga/saudara yg trdekat.selalunya ia berlaku trutamanya pada kanak2 yg bermasalah dlm keluarga mereka samada dibelenggu kemiskinan ataupon perpecahan keluarga.Bila kes2 sebegini dipaparkn di kaca TV /didada2 akbar barulah kita menyedarinya.Bersama juga kita menyelamatkn kanak2 yg tidak berdosa ini yg merupakn tunggak negara di masa depan....Trutamanya di Malaysia!

RAISE YOUR HAND,STOP CHILD ABUSE NOW!!!!!


Atie tag
mizayusof
Anim
Ieda

No comments:

COPYRIGHT BY AZATIE SAYANG