Saturday, July 2, 2011

Contest:Zaman Kecilku

Join Contest yg dianjurkn oleh http://www.drsitihamidah.com

Setiap org yg dewasa pasti mempunyai /melalui detik2 indah ketika masih kecil dulu.begitu juga dgn saya.Klu dikenang kembali mmg lucu terasa....bersama adik beradik yg ramai & kehidupan yg serba sederhana tapi amat bahgia.
Antara permainan yg masih sy ingat & setiap ptg bermain bersama kwn2 ialah baling kasut!.mmg seronok brmain bersama kawan2..yg pasti 'kehilangan' kasut akan ttp berlaku!.sbb bkn dekat kasut di baling,kdg2 masuk dalam semak lagik!
Saya juga suka mandi di sungai bersama adik beradik & kwn2 sambil mengutip 'remis'.Mmg bahaya tp masa tue kecik lagi mana tau erti bahayakan?.Klu mak dapat tahu mmg dihambatnya kami dgn kayu..hihi.TP hingga kini saya paling takut mandi sungai SBB trauma!.kisahnya, ketika bermandi manda brsama adik beradik & kwn2 di sungai...tiba2 saya di tarik oleh satu 'pusaran' air tanpa disedari oleh kwn2 & adik2 saya.Ketika itu mulut dh xblh nk bersuara/menjerit....sy berhempas pulas melepaskn diri dr 'ditarik' oleh pusaran trsebut!.Alhamdllh,saya berjaya..klu tidak,mungkin saya sudah tiada lg didunia ini...disbbkn lemas!

Disamping itu,permainan yg paling digemari oleh anak2 kecil spt saya dulu ialah main batu seremban,main masak2,kawen2 & juga main sorok2.kini,semua permainan itu makin pupus ditelan zaman bersama mainan permainan cyber yg byk di internet!


Atie Tag
mizayusof
ieta
sakinah

No comments:

COPYRIGHT BY AZATIE SAYANG