Monday, September 5, 2011

My Little Secret-Fisher Price(SEGMEN PERTAMA)

Nak join?klik Banner
Due:15sept


3 entry paling kreatif akan memenangi:

-Tempat Pertama
-


Peek-A-Boo Leaves Musical Mobile bernilai RM279.90

- Tempat Kedua -


Link-A-Doos Kick 'N Play Piano RM149.90

- Tempat Ketiga -

Musical Mobil


*****
SEGMEN PERTAMA
Fisher-Price : Newborn to Toddler Rocker


Arahan:
Kongsikan pengalaman berharga anda mengenai kehidupan indah seorang ibu. Apakah momen yang paling be
rmakna dalam hidup anda.


Tiada saat yg paling indah bagi seorang wanita yg telah mendirikn rumahtangga untuk mengandungkan zuriat sendiri & membelai serta melimpahknnya dgn kasih sayang yg tiada trhitung nilainya...
Selepas 3 bulan mendirikn rumahtangga,saya disahkn mengandung tuk kali yg pertama.mmg rasa sgt teruja trutama suami yg tidak sabar utk menimang cahayamata.diawal kehamilan mmg saya hanya alah seprti ibu2 mengandung yg lain & tidak mengidam apa2..Alhamdllh.Cuma kaki saya yg membengkak,kemungkinan pekerjaan saya yg pada masa itu memerlukn saya berdiri sepjg bertugas...& sy yg hanya berjalan kaki tuk pulang kerumah slps waktu bekerja.mmg sungguh menyakitkn bila mengalami 'kebengkakan kaki' trutamanya ketika berjalan & berdiri.tapi semuanya beransur kurang pabila kaki saya direndam dlm air garam & meninggikn kaki di atas bantal sewaktu tidur.
Sepanjang bulan2 trakhir proses kehamilan saya pelbagai dugaan pula berlaku...antaranya saya disahkn mengidap tekanan darah tinggi!.Trpaksalah saya tinggal di hospital selama 2 mggu & berulangalik ke hospital utk rawatan susulan.sealam tinggal di hospital mmg saya sedih sgt...hari2 menangis kerana sedih berpisah dgn suami.makanya setiap hari suami wajib melawat saya meskipon sy tahu dia sgt sibuk...utk meredakn kesedihan sy.Terima kasih Suamiku....
Ketika hampir semggu lg utk bersalin,doktor mengesahkn pula kandungan saya 'songsang'...hampir luluh hati saya bila doktor memberitahu bahwa saya tidak blh melahirkn secara normal.bayi trpaksa dilahirkn secara perbedahan disamping risiko disbbkn saya mengidap darah tinggi.dissbkn berita trsebut tekanan darah saya semakin tinggi.setiap malam saya berdoa semoga kandungan saya bergerak ketpt asalnya(tidak songsang).Alhamdllh,ketika hari yg ditetapkn tuk melahirkn...kandungan saya disahkn tidak menyonsang!!.Syukur padamu YA ALLAH telah makbulkn doa saya!!
Pada 14 oct saya telah di tolak ke labour room utk proses melahirkn walaupon ketika itu saya blm lagi terasa sakit utk bersalin.Seblm memasuki labour room saya sempat memohon ampun & maaf kpd suami serta kedua ibubapa yg setia menemani saya ketika di hospital.Kemudian sejenis ubat telah di masukkan melalui 'bahagian bawah' utk mempercepatkn saya sakit bersalin,ini disbbkn doktor bimbang keselamatan bayi disbbkn saya ada tekanan darah tinggi.pada mulanya,saya tidak mengalami kesakitan...kemudian sedikit demi sedikit kesakitan tuk melahirkn semakin saya alami.YA ALLAH,sungguh saya x tahan dgn kesakitan itu...rasa sebak didalm hati bila teringat kesakitan yg MAK saya alami sepjg proses melahirkn kami,8 beradik.
Situasi sakit yg dtg & pergi semakin kerap...saya mmg tidak dapat menahan tuk meneran walaupon doktor mengarahkn saya supaya tidak meneran...disbbkn blm lagi waktunya tuk saya melahirkn.setiap detik hanya doa saya panjatkn semoga saya & bayi selamat.Disbbkn tiada pengalaman...saya mengigit bibir ketika dtg kesakitan berulangkali...menyebabkn bibir saya luka & berdarah!.
Akhirnya,bayi trpaksa dikeluarkn melalui proses 'forcep' iaitu menarik kepala bayi melalui vakum..supaya bayi tidak lemas didlm kandungan.disbbkn saay tidak pandai meneran tuk mengeluarkn bayi.tepat jam 3 pagi seorang bayi lelaki telah selamat dilahirkn kedunia ini...permata hati saya & suami.insan kecil yg paling kami nantikn.Alhamdllh,YA ALLAH atas kurniamu.
Saat pertama kali memegang & menatapi wajahnya yg suci itu sungguh mendamaikn.insan kecil yg berkongsi tubuh & membesar di perut saya kini telah berada di depan mata!.Indahnya saat2 itu...saat saya memamgku,memeluk,mencium baunya yg harum,menyusunya buat kali pertama & suami menguncup dahi kami berdua.Indahnya menjadi seorang ibu


TERIMA KASIH YA ALLAH ATAS ANUGERAH YG TIADA TERNILAI INI.




No comments:

COPYRIGHT BY AZATIE SAYANG